♥Mr. Nuffnang♥

Monday, June 6, 2011

Slot Cerekarama ~ Jemaah Kolestrol

Assalamualaikumm..
 
        sabtu lepas layan Cerekarama kat TV3..
Barisan pelakon Jemaah Kolestrol :
~ Ungku Aziz sbg Ustaz Mizan
~ Delimawati sbg mak Ustaz Mizan
~ Neelofa sbg Dr.Najiha
~ Fathil Dhani sbg Ustaz Shuaib
~ Along Eyzendy sbg Bujal

       Kisah Mengenai pertentangan pendapat antara golongan tua dan muda...Ustaz Mizan pulang ke tanah air setelah tamat belajar dalam bidang syariah di sebuah universiti di Jordan. Walaupun berkelulusan dalam bidang agama tapi dia amat mahir dalam komputer dan telah menggunakan blognya sebagai medium untuk berdakwah malah dia dapat banyak jemputan untuk berceramah.
Oleh kerana masih bujang, ustaz Mizan tinggal bersama dengan ibunya. Konflik timbul apabila seorang demi seorang setiausaha di surau tempat mereka meninggal akibat serangan jantung. Kematian yang berturut-turut ini menjadikan penduduk kampung kecoh apabila ramai yang mula membuat pelbagai spekulasi. Ada yang mengatakan kononnya kematian mereka itu berpunca dari perigi tua berdekatan surau itu dan di perigi itu berlakunya tempat pemancungan AJK masjid dan kepalanya dibuang di dalam perigi itu..disebabkan percanggahan pendapat antara Ustaz Shuaib dengan Ustaz Mizan berlakunya konflik antara mereka...



Nota tangan ~ first time tengok Lofa berlakon and pakai tudung lagi..sweet sangat..sebelum ni macam tak minat tengok dia sejak-sejak gosip dengan Shah Jaszle tu..lepas je tengok dia dalam drama ni, terus minat..gosip-gosip tu lantak pi lah..hahaha..^_^
 

2 comments:

misz sheyla said...

tengok jugak..tapi cam x bape seswai bila berkaitan ngan ustaz bagai caye benda karut ni..pas tu perempuan pakai tudung pegang2 tgn dkt tepi sungai dengan orang yg selalu berdakwah lak tu...tapi papepun citer die best jugak....cume kurang sesuai kot...tu pendapat kite aje....

♥ LuRveLyAmiera ♥ said...

ade pengajaran juga cerita dia..^_^ haah, tapi nasib baik mimpi je time tu..^_^